Valtakunnallinen itsenäisyyspäivän lipunnosto Tähtitorninmäellä 6.12.2022

4.12.2022

Itsenäisyyspäivän valtakunnallinen lipunnosto järjestetään perinteisesti Helsingin Tähtitorninmäellä 6.12.2022 klo 9.00.

Lippupuheen pitää tänä vuonna tiede- ja kulttuuriministeri Petri Honkonen.

Kuorolaulusta vastaa Viipurin lauluveikkot ja lipun nostaa NMKY:n Rastipartio.

Tilaisuuden juontaa aikaisempien vuosien tapaan toimittaja Mira Stenström. Tilaisuuden radioi YLE Radio Suomi. Käsiohjelmien jakamisesta on luovuttu.

Tapahtuman järjestää Suomalaisuuden Liitto.

Valtakunnallinen itsenäisyyspäivän lipunnostotilaisuus on järjestetty vuodesta 1927 lähtien. Suomalaisuuden Liitto elvytti sotavuosien katkaiseman perinteen vuonna 1957. Lipunnosto järjestetty joka vuosi tämän jälkeen katkeamattomana perinteenä.