Sukukansapäivä: Tanssii ja soi -tapahtuma keskustakirjasto Oodin Maijansalissa 22.10.2022

10.10.2022

Joka vuosi lokakuun kolmantena lauantaina vietetään suomalais-ugrilaista kielisukulaisuutta juhlistavaa Sukukansapäivää. Tänä vuonna painopiste on suomalais-ugrilaisessa kansanmusiikissa ja kansantanssissa. Lauantaina 22.10. klo 13.00–19.00 toivotamme kaikki kiinnostuneet tervetulleiksi keskustakirjasto Oodin Maijansaliin (Töölönlahdenkatu 4, Helsinki) karjalaisen, virolaisen ja unkarilaisen kansanmusiikin ja -tanssin sekä 50-vuotisjuhlavuottaan viettävän unkarilaista tanssitupaliikettä esittelevän dokumenttielokuvan pariin.

Ohjelma:

13:00 Arto Rinne (karjalaista kansanmusiikkia)

13:45 Fly, Bird, Fly… -dokumenttielokuva Unkarin tanssitupaliikkeestä (’58)

14:45 Arto Rinne (karjalaista kansanmusiikkia)

15:15 lyhyt tauko

15:30 Eva & Robbie (virolaista kansanmusiikkia)

16:30 Arto Rinne (karjalaista kansanmusiikkia)

17:00 lyhyt tauko

17:15 Unkarilainen tanssitupa elävällä musiikilla + Gyimesi (Transilvania) ja moldovalais-unkarilaisia pari- ja piiritansseja

FLY, BIRD, FLY… -DOKUMENTTIELOKUVA esitetään myös verkossa 14.–15.10. kaikkialla Suomessa Karjalan sivistysseuran ansiosta. Ilmoittautuminen 14.10. klo 12 mennessä: https://forms.office.com/r/bRTaffYacM.

Ohjelma toteutetaan yhteistyössä seuraavien järjestöjen kanssa: Karjalan sivistysseura, Karjalan Liitto, Suomi-Venäjä seura, Suomalaisuuden Liitto, Suomen unkarilaisten yhdistys, Liszt-instituutti – Unkarin kulttuurikeskus.

LISÄTIETOA TAPAHTUMAN SIVULTA: https://www.facebook.com/events/660201155715508