De miseriis Fennorum – dosentti Juhani Sarsilan isoviha-aiheinen luento Hämeen linnassa 28.9.2022

26.9.2022

Dosentti, tietokirjailija Juhani Sarsila saapuu keskiviikkoiltana 28. syyskuuta esitelmöimään Hämeen linnan luentosaliin, aiheena 1700-luvun isoviha. De miseriis fennorum -isoviha-aiheisen luentotilaisuuden järjestävät yhteistyössä valtakunnallinen Suomalaisuuden Liitto, Hämeenlinnan Historiallinen Seura sekä Hämeen Suomalaisuuden Liitto.

Dosentti Sarsila on toimittanut ja suomentanut suomenkielisen käännöksen Daniel Jusleniuksen 1700-luvulla latinaksi kirjoittamasta teoksesta Suomen onnettomuus – De miseriis Fennorum. Teoksen julkaisi vuonna 2021 kirjana Suomalaisuuden Liitto. Voit tilata teoksen liiton verkkokaupasta hintaan 19€ (sisältäen postikulut!).

Tilaisuuden avaussanat lausuvat Hämeen Suomalaisuuden Liiton sekä Hämeenlinnan Historiallisen Seuran edustajat. Kello 17.30 alkava luentotilaisuus on kaikille kiinnostuneille avoin ja maksuton.