TIEDOTE: Suomenkielisten edunvalvonta vahvistuu

3.4.2024

TIEDOTE 4.4.2024 — JULKAISUVAPAA HETI

Suomenkielisten edunvalvonta vahvistuu

Suomalaisuuden Liitto vahvistaa edunvalvontaansa palkkaamalla kolme uutta työntekijää. Kieliasiamiehenä aloittaa vantaalainen KTK Janne Welin ja kielipolitiikan projektityöntekijänä vaasalainen Aatu Puisto.

– On hienoa aloittaa työt perinteikkäässä Suomalaisuuden Liitossa, joka on ainoa suomenkielisten kielipoliittista edunvalvontaa tekevä kansalaisjärjestö, sanoo Welin.

Welin vahvistaa liiton edunvalvontatyötä kokemuksellaan järjestötyöstä.

Kielipolitiikan projektityöntekijänä aloittaa oikeustradenomian opiskelija Aatu Puisto. Puistolla on kokemusta järjestötyöstä. Hän toimii tällä hetkellä muun muassa Pohjanmaan kokoomusnuorten piirihallituksessa ja Vaasan opiskelevien reserviupseerien hallituksessa.

– Pohjalaisena tunnistan hyvin ne haasteet, jotka liittyvät ruotsin kielen pakollisuuteen ja sen ympärillä käytävään keskusteluun, Puisto toteaa.

Tämän lisäksi järjestötoimintaa vahvistamaan on palkattu forssalainen HTK Pirita Hipp-Koskenoja.

– On suuri ilo aloittaa Suomalaisuuden Liiton järjestötyöntekijänä. Tiedossa on hieno kesä - tervetuloa mukaan! Hipp-Koskenoja sanoo.

LISÄTIEDOT

Puheenjohtaja Ilmari Rostila puheenjohtaja@suomalaisuudenliitto.fi

Toiminnanjohtaja Juuso-Ville Gustafsson toiminnanjohtaja@suomalaisuudenliitto.fi