Itsenäisyyspäivän valtakunnallinen lipunnosto Helsingin Tähtitorninmäellä 6.12.2023

29.11.2023

Suomalaisuuden Liitto järjestää tänäkin vuonna itsenäisyyspäivän valtakunnallisen lipunnostotilaisuuden Helsingin Tähtitorninmäellä keskiviikkona 6.12.2023 klo 09.00.

Tänä vuonna lippupuheen pitää eduskunnan puhemies Jussi Halla-aho.

Lipun nostaa NMKY:n Rastipartio ja kuorolaulusta vastaa Viipurin lauluveikot. Lipunnoston juontaa Ylen toimittaja Mira Stenström. Tilaisuuden radioi Yle Radio Suomi.

Tämä ensimmäisen kerran vuonna 1927 järjestetty perinteinen tapahtuma on osa nykyajassa elävää menneisyyden perintöä. Suomalaisuuden Liitto elvytti vuonna 1957 sotavuosien katkaiseman lipunnostotilaisuuden, joka on siitä lähtien järjestetty joka vuosi Suomen itsenäisyyden kunniaksi.